W pracy z dziećmi w przedszkolu stosuje się różnorodne metody i formy pracy dostosowane do ich możliwości rozwojowych i indywidualnych potrzeb. Stosuje się je, aby rozwój dziecka przebiegał prawidłowo, harmonijnie i wielostronnie.
Stosowane metody i formy pracy są nowoczesne i zapewniają wychowankom osiągnięcie sukcesów rozwojowych w atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób.
Podstawowymi formami organizacyjnymi pracy jest działalność:
- indywidualna
- zespołowa
- zbiorowa (praca z całą grupą)
Natomiast podstawową i najważniejszą formą aktywności dziecka jest zabawa, która jest dominującą w wychowaniu przedszkolnym.
Nauczyciele w naszej placówce w planowaniu pracy dydaktycznej wykorzystują szereg różnorodnych metod m.in. takie jak:
- „Klucz do uczenia się…” Lwa Wygotskiego,
- „Dziecięca matematyka” – Gruszczyk-Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej,
- Program Terapii Ręki (PTR) – funkcjonalne podejście do rozwoju małej motoryki ręki,
- program komputerowy „KidSmart- z przedszkola w cyfrowy świat”,
- „Gimnastyka twórcza” Kniessów, Tulima, Orffa i Labama,
- „Ruch rozwijający” Weroniki Sherborne,
- „Kinezjologii edukacyjnej” P. Dennisona,
- pedagogika zabawy „Klanza” oraz
- elementy metody Marii Montessori.
- elementy metody Ireny Majchrzak – Wprowadzanie dziecka w świat pisma,
- elementy metody Naturalnej Nauki Języka, –
- elementy “Terapii bajką”,
- techniki relaksacyjne
- metody twórczego myślenia,
- elementy metody “Dobrego startu” M. Bogdanowicz,
- elementy dramy,
- elementy muzykoterapii,
- techniki oddechowe.