• W pracy z dziećmi w przedszkolu stosuje się różnorodne metody i formy pracy dostosowane do ich możliwości rozwojowych i indywidualnych potrzeb. Stosuje się je, aby rozwój dziecka przebiegał prawidłowo, harmonijnie i wielostronnie.

        Stosowane metody i formy pracy są nowoczesne i zapewniają wychowankom osiągnięcie sukcesów rozwojowych w atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób.

        Podstawowymi formami organizacyjnymi pracy jest działalność:

        • indywidualna
        • zespołowa
        • zbiorowa (praca z całą grupą)

        Natomiast podstawową i najważniejszą formą aktywności dziecka jest zabawa, która jest dominującą w wychowaniu przedszkolnym.

        Nauczyciele w naszej placówce w planowaniu pracy dydaktycznej wykorzystują szereg różnorodnych metod   m.in. takie jak:

        • „Klucz do uczenia się…” Lwa Wygotskiego,
        • „Dziecięca matematyka” – Gruszczyk-Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej,
        • Program Terapii Ręki (PTR) – funkcjonalne podejście do rozwoju małej motoryki ręki,
        • program komputerowy „KidSmart- z przedszkola w cyfrowy świat”,
        • „Gimnastyka twórcza” Kniessów, Tulima, Orffa i Labama,
        • „Ruch rozwijający” Weroniki Sherborne,
        • „Kinezjologii edukacyjnej” P. Dennisona,
        • pedagogika zabawy „Klanza” oraz
        • elementy metody Marii Montessori.
        •  elementy metody Ireny Majchrzak – Wprowadzanie dziecka w świat pisma,
        •  elementy metody Naturalnej Nauki Języka, –
        • elementy “Terapii bajką”,
        •  techniki relaksacyjne
        • metody twórczego myślenia,
        • elementy metody “Dobrego startu” M. Bogdanowicz,
        • elementy dramy,
        • elementy muzykoterapii,
        • techniki oddechowe.