• Wizja przedszkola

        Bezpieczne, przyjazne dzieciom, rodzicom i pracownikom przedszkole promujące samodzielność i twórczą aktywność dziecka:

        …. gdzie będziemy uczyć dzieci, głównie, za pomocą doświadczania i przeżywania, gdyż tak pozyskiwaną wiedzę człowiek przyswaja sobie najlepiej, najszybciej i najdłużej ona w nim pozostaje;

         …. gdzie zapewnimy wszechstronny, bezpieczny rozwój wszystkim wychowankom traktując ich indywidualnie i podmiotowo;

         … gdzie dzieci czują się kochane, akceptowane i szczęśliwe.

        Misja przedszkola

        Ideą działania naszego przedszkola jest skoncentrowanie się na indywidualnym twórczym rozwoju dziecka, z uwzględnieniem jego aktywności w sferze fizycznej, poznawczej, emocjonalnej i społecznej w atmosferze akceptacji i zaufania.

        Nasze przedszkole:

        • Jest placówką otwartą na potrzeby i zainteresowania dziecka.
        • Wspiera jego aktywność i kreatywność, pomaga w rozwoju jego talentów.
        • Tworzy doskonałe i bezpieczne warunki dla indywidualnego i wszechstronnego rozwoju dziecka.
        • Wspiera działania wychowawcze i edukacyjne rodziców.
        • Kształtuje postawy moralne, proekologiczne, prozdrowotne.
        • Organizuje sprawne zarządzanie placówką, dba o rozwój bazy i dobry wizerunek placówki w środowisku.
        • Wspiera w rozwoju zawodowym nauczycieli, wykorzystuje potencjał i inwencję pracowników.
        • Analizuje i ocenia efekty swojej pracy.

        W naszym przedszkolu dziecko:

        • Poznaje swoje prawa i obowiązki.
        • Czuje się bezpiecznie.
        • Rozwija się twórczo.
        • Ma możliwość indywidualnego rozwoju i osiąga sukces.
        • Uczy się dostrzegać swoje mocne strony.
        • Buduje pozytywny obraz samego siebie.
        • Uczy się dostrzegać potrzeby innych.

        W naszym przedszkolu rodzice:

        • Uzyskują pomoc specjalistów.
        • Otrzymują obiektywną ocenę postępów i niepowodzeń dziecka.
        • Mogą być z dzieckiem w trudnych sytuacjach.
        • Mówią otwarcie o swoich spostrzeżeniach o pracy przedszkola.
        • Bezpośrednio rozmawiają z nauczycielami o trudnych sprawach wychowawczych.
        • Mogą czynnie uczestniczyć w życiu przedszkola.

         W naszym przedszkolu nauczyciele:

        • Aktywnie realizują zadania przedszkola określone w dokumentach wewnętrznych przedszkola.
        • Podejmują działania innowacyjne.
        • Są aktywni i twórczy.
        • Piszą i realizują programy własne, dostosowane do potrzeb grupy i placówki.
        • Współpracują z rodzicami i środowiskiem lokalnym.
        • Wykorzystują metody aktywne w pracy.
        • Pozyskują rodziców do efektywnych działań na rzecz przedszkola oraz poszukują sympatyków przedszkola.
        • Monitorują efektywność własnej pracy-samokontrola.
        • Dzielą się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami

         Model absolwenta:

        • Jest przygotowany do podjęcia obowiązków szkolnych i roli ucznia.
        • Wierzy w siebie.
        • Jest przygotowany do odnoszenia sukcesów i radzenia sobie z trudnościami.
        • Jest aktywny, kreatywny i ambitny, dociekliwy i samodzielny.
        • Dba o swoje zdrowie i sprawność fizyczną.
        • Szanuje środowisko przyrodnicze.
        • Odróżnia dobro od zła.
        • Dostrzega potrzeby własne i innych.
        • Przestrzega podstawowych wartości.
        • Kultywuje tradycje narodowe i regionalne.
        • Czuje się Polakiem i Europejczykiem.